The Book of Nora

Oh, Hi,
I den hÀr bloggen kommer det Àven att skrivas om Livet i allmÀnhet.
HÀr sÀtts mina mÄl och motovationer, tyckande och reflektioner, motgÄngar och framgÄngar i fokus, utan rÀdsla eller att bryta löften som jag vill nÄ.
Detta Àr mitt liv.
Detta Àr The book of Norah. Welcome.

Summa sidvisningar

tisdag 18 april 2017

L'OrĂ©al 🌾Rare Flowers🌾

The Book Of Norah .

KÀra lÀsare. Det var ett tag sedan. HÀdanefter kommer denna blogg att anvÀndas mest som en skönhetsblogg dÀr ni fÄr ta del av spÀnnande recensioner. SÄ, hÄll ut ett litet tag till, tills jag hinner fixa layout och finslipa bloggen. PÄ vÀgen lovar jag nya inlÀgg samt recensioner utav produkter frÄn alla vÀrldens hörn!

Först ut Ă„r 2017 Ă€r Loreal Paris/Skin Expert med deras innovativa nya hudvĂ„rdsserie 🌾Rare flowers🌾. Jag har testat deras makeup removal cream för torr och kĂ€nslig hy. Vad den utlovar:
 ✅fyllig formula som rengör huden och löser upp alla makeuprester
✅skonsam och behaglig pĂ„ huden
✅Torkar inte ut huden
✅huden blir mjukare och smidigare

Jag som lÀser till hudterapeut kollar genast pÄ ingredienserna; nÀst först i listan, som jag misstÀnkte ligger paraffin. Jag Àr van att anvÀnda olika cleansing balms frÄn bland annat mÀrken som Elemis, Eve Loom mfl men blev glad Àn lite skeptisk till denna variant frÄn Loreal Paris.
Denna hoppades jag inte sÄ mycket pÄ, dÄ den bland annat innehÄller just paraffin som finns i bland annat vax, dÀr det bildas som ett tjockt tÀcke över huden och kan, i mÄnga fall, tÀppa till porerna= kan orsaka tilltÀppta porer.
NÀr man lÀser pÄ etiketten pÄ burken rekommenderas det att massera in cremen pÄ fuktat ansikte och sedan torka av med en bomullspadd.
Jag som har lite fobi över att fĂ„ mer igentĂ€ppta porer (har kĂ€mpat med det en del senaste Ă„ren) brukar massera in cremen efter en första tvĂ€tt med Gilda Cleansing oil och sedan masserar jag in denna crĂ©me  pĂ„ det fuktade ansiktet för att slutligen skölja med ljummet-varmt vatten.

Betyg: 3/5

Den gör ett bra jobb med vattenfast mascara och annan ögonmakeup. TyvÀrr inte lika bra med foundation dÄ det inte kÀnns som att den riktigt löser upp all foundation pÄ huden samt att den kan lÀmna en hinna pÄ huden. Personligen gillar jag att köra denna som en dubbel rengöring (efter valfri rengöring) som nÀmns ovan.

Den hÄller vad den lovar i att den Àr mild (bortsett frÄn paraffinet) och Äterfuktar torr hy.


Inga kommentarer:

Powered By Blogger

Search in this blog/Sök i den hÀr bloggen